A rendszerváltás után szinte mindenki igyekezett szabadulni tőlük, de a ritkaság és a nosztalgia mára rendesen felhajtotta a keleti blokk régi autóinak árait. Elképesztő összegeket kérnek 40 éves Ladákért, Wartburgokért, Daciákért.
Az annak idején néha hosszú évek várakozása után megkapott, ám a rendszerváltás után már csak jobb híján hajtott, végül az ezredfordulót követően az utakról lassan eltűnt „szocialista” autók használtpiaci értéknövekedéséről.
A korábban széthajtott, végkimerülésig használt darabok mára eltűntek, jobb esetben is a kertek végében, tanyákon feledésbe merülten állnak, ám a megkímélt, nyugdíjasnál, garázsban tartott – és ezúttal nem kellenek az idézőjelek –, esetleg a nosztalgia, vagy a fiatalabbaknál a retrós romantika jegyében megőrzött, felújított példányok mára meglepően magas áron keresnek gazdát.
Egy egykor lenézett, de ma is használható, jó állapotú KGST-autó már többet érhet, mint egy másfél-két, akár három évtizeddel fiatalabb „nyugati” használt kisautó vagy kompakt modell.
Működőképes, közútra vihető Trabantot például 270 ezer km-vel 320 ezer forintért találunk (1990-es gyártás), de egy vele egy időben készült, 120 ezer km-t futott, ám teljesen felújított, gyárihoz közeli állapotú kombi testvéréért már kerek 1 milliót kér a gazdája.
A Wartburg érdekes, az elérhető darabokat sokszor fel kellene újítani, a jó példányokért viszont 1-1,5 millió forintot is kérhetnek, más kérdés, hogy fizetnek-e is értük ennyit.
A Ladák vannak a legjobban elszállva, 4-5 milliós árakat is kérhetnek értük.
Képek forrás: Fortepan.hu
Minőségi használtautó vásárlását tervezed?
Kérj ajánlatot szakértőnktől!