A személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek 10-30%-ában közrejátszik az emberi figyelmetlenség 👤
Megnéztük, ezt mennyire befolyásolhatja az érintőképernyő.
Idézzünk egy tanulmányt, amelyben 80 szimulált balesetből 15-20-at észre sem vettek a tesztalanyok, mert a központi érintőképernyőn válogattak éppen a zenék között. Tehát a zenék válogatása jobban rontja a reakcióidőt, mintha marihuánától bemódosulva, vagy minimálisan részegen vezetnénk.
A legnagyobb probléma abban gyökerezik, hogy a sofőrt nagyobb információ-mennyiség éri, mint amennyit a vezetésen felül képes feldolgozni (mentális többletterhelés éri), így a tervezők igen kényes felelőssége, hogy milyen információt hogyan osztanak meg a sofőrrel, ha egyáltalán.
Ebből a szempontból előnyösnek tűnik az érintőképernyő, hisz dinamikus felület, ám a legnagyobb hiányossága bőven felülírja ezt: azzal együtt, hogy nem nyújt haptikus, tapintható visszajelzést a sofőrnek, vizuális megerősítést követel. Az Audikban például már nem elég finoman, manikűrrel odapöttyinteni, meg kell nyomni a szerencsétlent. Ha a funkció elvégeztetett, a képernyő megpecegteti az ujjunkat, csakhogy ez az ikonok megtalálásában nem segít.
Mivel a jövőben ennél csak még nagyobb képernyőkön, még nagyobb felbontásban, még több információ fogja érni az autóvezetőt, a probléma nem megy sehová – át kell hidalni, ki kell küszöbölni.
Minőségi használtautó vásárlását tervezed?
Kérj ajánlatot szakértőnktől!