Pentru o funcționalitate completă a acestui site este necesar să activați JavaScript în setările browserului.

Emberi figyelmetlenségből származó közlekedési balesetek

A személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek 10-30%-ában közrejátszik az emberi figyelmetlenség 👤

Megnéztük, ezt mennyire befolyásolhatja az érintőképernyő.

Idézzünk egy tanulmányt, amelyben 80 szimulált balesetből 15-20-at észre sem vettek a tesztalanyok, mert a központi érintőképernyőn válogattak éppen a zenék között. Tehát a zenék válogatása jobban rontja a reakcióidőt, mintha marihuánától bemódosulva, vagy minimálisan részegen vezetnénk.

A legnagyobb probléma abban gyökerezik, hogy a sofőrt nagyobb információ-mennyiség éri, mint amennyit a vezetésen felül képes feldolgozni (mentális többletterhelés éri), így a tervezők igen kényes felelőssége, hogy milyen információt hogyan osztanak meg a sofőrrel, ha egyáltalán.

Ebből a szempontból előnyösnek tűnik az érintőképernyő, hisz dinamikus felület, ám a legnagyobb hiányossága bőven felülírja ezt: azzal együtt, hogy nem nyújt haptikus, tapintható visszajelzést a sofőrnek, vizuális megerősítést követel. Az Audikban például már nem elég finoman, manikűrrel odapöttyinteni, meg kell nyomni a szerencsétlent. Ha a funkció elvégeztetett, a képernyő megpecegteti az ujjunkat, csakhogy ez az ikonok megtalálásában nem segít.

Mivel a jövőben ennél csak még nagyobb képernyőkön, még nagyobb felbontásban, még több információ fogja érni az autóvezetőt, a probléma nem megy sehová – át kell hidalni, ki kell küszöbölni.

Minőségi használtautó vásárlását tervezed?

Kérj ajánlatot szakértőnktől!

Hasonló bejegyzések

Miért ragaszkodnak a magyarok a saját autóhoz?

Miért ragaszkodnak a magyarok a saját autóhoz?

Egy kutatás szerint... nem, ez most kivételesen nem egy olyan "brit tudósos" sztori lesz. Tehát, ott tartottunk, hogy egy friss felmérés által kiderült, hogy 9 000 km / év megtett út alatt a közösségi autózás által anyagilag jobban jár az ember, mintha saját...