Pentru o funcționalitate completă a acestui site este necesar să activați JavaScript în setările browserului.

Miért ragaszkodnak a magyarok a saját autóhoz?

Egy kutatás szerint… nem, ez most kivételesen nem egy olyan „brit tudósos” sztori lesz.

Tehát, ott tartottunk, hogy egy friss felmérés által kiderült, hogy 9 000 km / év megtett út alatt a közösségi autózás által anyagilag jobban jár az ember, mintha saját gépjárművet birtokolna, mely sűrűn csak a garázsban pihen. Számtalan ember itthon még mindig vonakodva használja a carsharinget, pedig sok okból érdemes lehet fontolóra venni a közlekedés ezen módját is.

A Green Go, a módszer itthoni úttörője összeszedett egy listát a leggyakoribb ellenvéleményekről és az azokat cáfoló információkról, melyek között a saját tulajdonú és a közösségi autózás költségeit is boncasztalra terítették.

1. Számos ember gondolja, hogy a saját autó biztosíthatja a rugalmasságot, mely alapvetően igaz is, de felvetődik, hogy valóban szükségünk van-e ilyen mértékű flexibilitásra? Egy másik tanulmány, a Jövő Mobilitása Szövetség nemzetközi vizsgálata megmutatta, hogy a tulajdonolt gépjárművek 96%-ban csak állnak.

2. Sokan azt sem realizálják, hogy a több fajta és általában egyáltalán nem rendszerszerű fenntartás pontosan mennyibe is kerül évente. Ennek nyomán a Green Go azt vizsgálta, ez milyen összeget fed le egy 14 és egy 4 éves autó esetén heti 4-5, valamint mindennapos használatakor. A matekba belekalkulálták a kötelező biztosítás, a gépjárműadó, a műszaki vizsga és az éves szervizköltséget is, az eredmény pedig a fentebb is taglalt 9000 km-es határ, melyet meghaladva ténylegesen érdemes saját gépjárművet birtokolni.

3. Az itthoni emberek nagy része imádja az autóját és azt vezetni is, viszont vonakodva ülnek be mások által is használt járműbe, hiszen soha nem tudni, azok milyen állapotúak. Ezzel szemben a carsharing egyik alapköve, hogy az autókat patyolat tisztán, tele töltve és az évszak szerinti műszaki állapotban adják át – melyek tetejébe leveszik a vállukról a szerviz, a baleseti károk és a parkolás terhét is. Ezek mellett egy ilyen autó 6-12 másikat válthat ki, mellyel a levegőszennyezés csökkentéséhez is jelentősen hozzá járul.

4. Az emberek meglepő bizalmatlanok az elektromos autókkal szemben is, félve azok félúton történő lemerülésétől. A kis töltöttségű autók egyéb iránt nem jelennek meg a bérelhető autók között, a maradékról pedig tisztán látható az applikációban, hogy hány km-t tudnak még megtenni töltés nélkül, szabadon válogatva köztük igényeink szerint.

5. Az utolsó pont szintén az elektromos autókhoz kapcsolódik, hiszen egyre jobban érdekli az emereket azok akkumulátorainak újrahasznosíthatósági kérdése. Itt két irányban történik fejlődés: az EV-kben már nem, de egyéb helyeken (pl. gyárakban vagy városi infrastruktúrában) még tovább tudnak üzemelni, illetve az EU-ban 2019-ben a hordozható akkumulátorok „mindössze” 51%-át hasznosították újra, ám ez a mutató 2030-ra várhatóan már 73%-ra fog rúgni.

Forrás: penzcentrum.hu

Hasonló bejegyzések