1952 óta boldogítja az autóbolondokat a Mercedes SL. Hetven évvel ezelőtt mutattak be a világnak egy máig élő legendát: A Mercedes-Benz 300 SL-t, a W 194-est. Ez a két betű óriási jelentősséggel jár az autórajongók számára. Az SL, azaz super-light, szuperkönnyűt jelent. Ez minden élményautó egyik legfontosabb ismérve. Eredetileg versenyzésre született, és ezeket a géneket máig megőrizte az SL, még akkor is, ha közben inkább egy rongyrázó luxuskabrióvá nőtte ki magát. Ám az ősének filozófiája minden generációról visszaköszön.
Ebben az évben, 1952. március 12-én debütált a 300 SL. Egyetlen céljuk volt vele, versenyeket nyerni. Méghozzá az akkori sportautó világbajnokságon. A szezon öt versenyéből négyet be is húztak a Mercedes pilótái.
Az 1953-as szezonra megépült a W 194/11 prototípus, ám a Formula-1-be való belépés előkészületei miatt végül nem használták, de fontos lépést jelentett az 1954-es és 1955-ös versenyautók (W 196 R és W 196 S) kifejlesztéséhez felé vezető úton.
A sportsikerek óriási érdeklődést vontak maguk után, az ügyfelek „követelték” az autó utcai változatát. A Mercedes válaszként 1954-ben bemutatta a 300 SL Coupét (W 198) a jellegzetes, felfelé nyíló ajtókkal, amiből csupán 1400 darab készült. Aztán 1957-ben végül magából a 300 SL-ből is megszületett a tető nélküli változat, persze ez már normálisan nyíló ajtókkal tervezve.
Ma már a hetedik generációnál, az R 232-es kódnevű autónál tartunk. Egészen pontosan már tavaly leleplezték az új SL-t, de a márkakereskedésekbe csak idén jut el. Vászontetejével visszatér az ősök által kijelölt úthoz, viszont az összkerékhajtás teljesen új jelenség az SL történetében.
Keres téged az autód!
Forrás: autónavigátor.hu és speedzone.hu
Fotó: commons.wikimedia.org